søndag 30. mars 2008

påske, bursdag og camp

Hei alle sammen!
i går hadde jeg icebreaker mellom gutte skolen og jente skolen, alle kledde seg ut , temaet var superhelter.. jeg var super Norge hehehe med en kappe i rødt hvit og blått hahahah:P:P det var kjempe gøy egentlig, mange kule folk og mange kule utkledninger:) det varte i noen timer og tja det var gøyalt:)har ikke noen bilder ennå for selvfølgeligst glemte jeg kameraet mitt så jeg må vente til jeg får de sendt til meg:)
Bursdagen min var---tja, helt ok. Påske helgen var jeg oppe i Chrischurch, bodde hos vertsboren min og kona hans, de er kjempe greie:)
på lørdagen var vi inne i byen, på shopping. Jeg kjøpte ballkjole:) skal legge til bilde, og så kjøpte jeg noen sko på halv pris og sånn..ikke mye mere:) vi spiste fin lunsj, og hadde sigthtsing inne i byen, og så dro vi på antartic center, et slaks museum med pingviner og masse rart...
dagen etterpå dro vi opp til Hamnes Springs, det er noen naturlige varmekilder, og det ver det DIGGESTE jeg har gjort siden jeg kom, jeg satt en time i 39 grader varmt vann, og bare kosa meg, og etterpå var huden helt baby myk, akkuratt som Noras:)
Nor vi kom hjemm fra badingen som foresten var 2 timer oppe i fjellende, så hadde de arrangert en mini fest lissom, med foreldrene, brore og kjeresten til broren til kona til vertsbroren, og så var søstra til vertsfaren min dær...og nor de sang bursdag sangen så husket ingen hva jeg het så bare vertsforeldrene mine sa det, så det ble helt stille, det var jo litt komisk og rart (TAKK MAMMA OG PAPPA FOR DET INTERNASJONALE NAVNET JEG HAR FÅTT AV DERE)...men det var jo helt greit og ganske så god mat:D for en gang skyld...
På selve dagen gjorde jeg ikke noe annet enn å ha hjemmlengsel og drikke vin og sånn...jeg lagde for første gang min egen bursdagskake, det var brownies, men jeg nådde ikke en gang halvt opp til Detes nivå... og jeg lagde min egen bursdags middag:) så ja det var ok...høydepunktene var nor jeg snakket med mamsen og gisle, og hild og nora i telefon...det var deilig og høre stemmmene deres folkens:)
I helgen var jeg på første AFS camp...jeg var litt i tvil i starten pga jeg hadde en del fester å gå på og jeg skulle gå i butikken å kjøpe øl...hahahahah... men campen var UTROLIG morsom. Jeg ble kjempe gode venner med en fransk jente, Juliette, en fra venezuela, Andreina, en jente fra brazil, Paola, en danske, Kathrine, en svanske, Christian, flere brazilianere, luiz og felipe plus en fra argentina, lucas... de er kjempe kule folk, alle bor en til 2 timer fra meg. Det var utrolig deiligt å snakke norsk og spansk :) campen gikk mere eller mindre ut på å snakke om hvordan livet på nz går og om hindre som man har «hoppet» over..Det var ganske mye sentimentalt snakk..og jeg liker ikke det så mye...men utenom snakkingen var det urtoligt artig og masse kule folk...
i sdag skulle en fra brazil komme til Oamaru, så jeg skal prøve å få treffet han i løpet av uken og til helgen skal jeg oppover og møte folka fra campen. Jeg gleder meg masse masse:)
ellers har det ikke kjedd så mye her nede...det blir kaldere og kaldere for hver dag...og jeg hater uniformen mere og mere for den er kaldere og kaldere...men ellers er jeg lykkelig her for tiden, jeg skal byne med trommetimer og sånn sån så det blir kuliii!
Er gled i dere og savner dere masse masse mye!
Stor koz

4 kommentarer:

mor sa...

Hallo Gjøa,
Jeg er så glad for at du virker fornøyd. Så gøy at du har truffet andre fra AFS. Skjønner godt at du synes det var kjekt å snakke spansk og norsk igjen.
Jeg vet at du ikke har det mest brukervennlige navnet med tanke på det internationale samfunn, men hvem kunne vite at du skulle oppholde deg mer i utlandet enn i Norge? Se på det som en utfordring.
Her er det regn og all snøen som kom sist i påsken er borte. Jeg er på vei til Grefsen, skal introdusere indefinido i siste time idag og det blir jo gøy. Hittil kan de bare presens og perfektum.
Hva skal du med ballkjole? Er det "fine" fester du har tenkt deg på eller er det skoleball?
Tove Grete feirer sin 50-årsdag hjemme på Berghoff 10. mai og jeg gleder meg. Eller blir det konfirmasjon for Nikolai 4. mai så det er mange familiesammenkomster i nær fremtid.
Ha en fortsatt fin uke og kos deg. Kan du ikke ha på strømpebukse under uniformen? og jakke utenpå?
Husk at du sparer mange penger på å ha uniform.
Mass klemmer fra Mor

Inger sa...

Hei Gjøa! Mia er hos meg nå, så nå har hun vist meg slik at jeg kan skrive til deg, fantastisk! Jeg håper du har det bare fint!? Du er jo utrolig heldig som får såååååå masse erfaring da!Håper du tar masse bilder, slik at vi kan se bildene du tar. Tenker på deg masse! Stor klem fra Inger

Juliet. sa...

Lalalaa, heiho gjøa!
Jeg fikk helt sjokk da jeg så at du liksom hadde kjøpt kjole, sko - OG IKKE MYE MER!? æææh, hva skjer med verden og menneskene i den. Snart blir det bare meg igjen som er gal når det gjelder å bruke penger.. =\
Camp tingen din hørtes gøy ut, sånn bortsett fra den snakkingen ja, huff. Hvorfor snakke når man kan lage grimaser!
Vi har fremdeles ikke fått årbok på skolen, så jeg er litt sur på skolen. Generelt så er den teit for tiden, men jeg overtalte Knut til å gi oss fri i morgen =P

Koooz / Klem / Grimaser
fra Juliet =)

Øystein sa...

Mornmorn, tenkte jeg skulle skrive en melding her. har ikke fått somla meg til å gjøre det før nå. Ser ut som du har det bra! og det er bra. Har det bra i norge og. Kult at du har begynt med trommetimer! da kan vi spille når du kommer hjem, får håpe du ikke har blitt bedre en meg:P

vi snakkes!
Øystein