tirsdag 4. mars 2008

Hei alle sammen:) I DAG ER JEG DEPRIMERT OG PISS LEI AV LAKS FRA MICRON OG MED RIS SOM SMAKER HØGG...I TILLEG FIKK JEG RÅD BLOMKÅL FORDI DET ER SUNNERE ENN KOKT! fy av meg holder ikke ut denne dritten lengre assa, det verste er at vertsmoren min spiser massse kjeks og hvitløksbrød og sjokolade mellom måltidene, og får å være SUNN gidder hun ikke koke den JÆVla blpomkålen! fy assa jeg er sulten etter middagene fordi det er noen ganger så vondt at jeg ikke gidder å spise det, og di gangene det er godt er det for lite, fordi hun lager bare porsjoner, og siden hun er vant til at jeg spiser lite får jeg alltid lite, og selv om det har jeg gått opp 1.5 kiloooo..................ARGGGGGGGGGGGGGG
MEN NOKK OM DET... HER KOMMER VIRKLIGE BREVET!!


Ja nå er det en stund siden jeg har skrevet, men har så mye å gjøre at jeg bare ikke har hatt tid!
Først og fremst må jeg si GRATULERER MED DAGEN LIVEMOR! Hehe jeg har ikke glemt deg lille venn, men jeg har ikke nokk penger på mobilen til å sende deg en sms!, men hvis du er tolmodig finner du noe koseligt i posten en vakker dag:)
nor jeg først har tatt opp penge tema, må jeg si at første moneden har gått fint, jeg har brukt generelt 12 dollar per dag, som er 48 kroner, og det er jo ikke så ille, men jeg har måttet betale en tur på 5000 kroner plus jeg var på shopping i helgen så jeg ble kompletli blakk!
I slutten av forige uke var det tabloid games og athletics finale, det var drit gøy, hvert hus ble delt inn i 9 lag, alle måtte gjøre forskjellige leker, som sekkeløp og masse annet, men mange var mye moromere enn dem vi har i norge.(se bilder). Hvert lag valgte sin joker, og jokeren måtte kle seg ut i fargene til huset, og til slutt var det en joker finele, og skolens beste joker ble valgt! Det er kjempegøy, alle kler seg ut og maler seg i fargene...og det gjør sportene mye morsommere får alle blir helt ville og heier på husene sine!
På lørdag dro jeg med familien til Dunedin, den nærmeste byen. Den er ikke så veldig stor men den har en del kule butikker, og jeg kjøpte et par ting, fom for eksempel noen drit drit kule solbriller! (se bilde) Julie, ikke bli får misunnelig på bildene mine daaaaaaa...jeg vet du dør av misunnelse nå, men kan låne dem til deg nor jeg kommer tilbake
hahahahahahahahahahahahah<3<3<3<3
på kvelden dro vi til en innflyttinings fest til noen venner av vertsfamilien min, det var sånn passe kjedeligt, det var bare en annen der som var ung, og hun var et år yngre enn meg, så jeg bare satt å drakk øl og snakket mend henne, det var helt ok...
neste dag dro vi til museumet i Otago, det ligger i byen! Det var intresange ting, helt ok tur, det var dorligt vær uansett... man kan merke at vinteren kommer på, det er is kaldt om nettene og det er kaldt inne i huset...og iskaldt på skolen, det verste er at vi må bruke den J***A uniformen, og det er drit kaldt med skitret, siden det ligger rett ved havet blåser det mye og det blir kald mellom beina!!
Jeg byner å bli lei av skolen og reglene og uniformen, fy F, og jeg er lei av dritt maten, vertsmoern min glemmer å kjøpe inn pålegg til skolemat, så jeg spiser bare brød hver J***A dag, og er dritt lei det! Det er deprimerende, og jeg bynner å få utroligt hjemmlengsel...jeg har bare lyst til å gå inn på mitt gamle romm og sette meg i gosofan, i hjørnet, og ta nora på fanget, og ha caos ved føttene og bare kose meg, uff jeg syns det er trist her og det verste er at jeg har gått opp 1.5 kg siden jeg kom, og jeg blir litt desperat av det..uff det er en deprimerende dag i dag.
Savner dere folkens, må si jeg er skuffet over at bare mamma har skrevet kommentar til mit forrige innlegg!! hvis dere leser, skriv, ellers tror jeg at dere ikke leser og da blir jeg lei meg! Det er så utroligt kult å høre fra noen der hjemme!
Og jkeg må minne alle på at bursddagen min er om21 dager i dag_!!jippiiiiiii, men det kommer til å bli merkelig å feire den uten noen av dere!!:( stor kos elskelinger!<3
my new fashion sun glasses :P

Alle jokerene er stilt opp i rekke får å velge skolens joker
jokere
jokere
alle står å heier på sitt hus, med store skilt!
gibson huset som sitter å ser på 3000 meter

kunst læreren min, han er fra gibson huset han også
tabloid leker
tabloid leker
lærer og elev fra burn house
Ferguson house folk



3 kommentarer:

mor sa...

Hallo Gjøa,
Dette var da ille, men moren din har rett i at rå blomkål er sunnere enn kokt. Kan du ikke foreslå at du lager en norsk middag i uken? Du kan vel be om mere mat når du får noe som du liker? Ikke si at du ikke liker maten, si at det var en ukjent smak det høres litt bedre ut.
Her er det kaldt, den siste uken har det vært kuldegrader hver natt og igår snødde det litt. Jeg var i fødselsdag hos Hege. Skal hilse deg masse fra Mona og Ina, mammaen til Tiril fra Krogsskogen.
Imorgen skal jeg være "sensor" for en klasse og det blir spennende. Både gleder og gruer meg litt, men det blir en fin erfaring å ta med meg.
Husk at det er ganske normalt å lengte litt hjem, men det går over. Du får i alle fall oppleve noe du aldri har opplevd før og det er jo bra. Nå er ledige stillinger i Bærumsskolen lagt ut på nettet og i løpet av neste uke skal jeg søke jobb. Det er flere skoler som søker etter lærere som kan undervise i spansk, men ingen steder full stilling. Det blir spennende å få vite hvor jeg skal jobbe til høsten. Men først er det eksamen, og så sommerferie. Du skriver at det er kaldt, hvor mange grader er det? Ta på deg stilongs hvis du fryser det må da være lov?
Skal du bytte familie etter tre måneder? Vel, Gjøa det var litt herfra, Nora-Tendai overnattet til igår og vekket meg kvart på seks og siden det ble senere enn vanlig igår hos Hege er jeg ganske sigen nå. Opp med humøret, skriv ned alt som du blir servert så blir det mange gode mathistorier om et år når du er vel tilbake til norsk kost.
Vi savner deg alle sammen. Caos er i fin form og de ekstra kiloene som du har lagt på deg, kan du gå av deg når du kommer hjem så ikke fortvil, Caos vil gjerne ha deg med på lange turer neste år.
Hils familien og skriv ned hver dag alt som er hyggelig.
Masse klemmer fra Mor

Juliet. sa...

Gjøa, gjøa gjøagjøpagjaøgjaøgjaø!

iiiih, hei, så glad jeg blir når jeg kan lese alt det rare tullet du skriver, HAHA! du er elskbar =D

Jeg ringte faktisk broren din for å finne ut når bursdagen din var for å være sikker å at jeg ikke glemmer det. han sa 26. håper det er riktig.

Og du kunne jo kanskje lage en type dip til blomkålen ellernoe hvis du må spise den rå? lat som om det er gullllerot. gulrot er digg. og drit i om du legger på deg, for da trenger du ikke bekymre deg med alle frierne som sikkert løper etter deg konstant. jeg vil nemlig ikke at du skal bli bortgiftet på andre siden av jordkloden.

Norge er dritkjedelig. så hjemlengsel er nok oppskrytt, selv om jeg tror det er litt fordi du er bortevekk at det er kjedelig her og. Dessuten har jeg fått visakort, og synes det er kjempegøy å bruke det, så jeg nærmer meg blakk, og drar til dublin om en uke...ih. og JAAAA jeg digget solbrillene og er misunnelig. teite barn =P haha, neida. du er søt.

Forresten også - med dine fantastiske kunnskaper innen filming er det kanskje likesågreit at du ikke tok med deg fancy filmkamera =P? hahahaa. du var så søt og stressa før du skulle dra.

savner deg, din småhysteriske humørspreder. =)

Sigve sa...

Gratulerer med dagen Gjøa!! Dete r vel ikke den 26 lenger hos deg, men alikevel ha en flott dag!! Du får sende meg etbursdagsønske selv om vet hva det er !!

Hilsen bror!