lørdag 2. februar 2008

Første dagene

Hei alle sammen!! endelig har jeg sjanse til å skrive til dere!! Jeg sitter nå i senga mi, hjemme der jeg skal bo de første tre månedene. Solen skinner, og nå jeg ser ut av vinduet fra rommet mitt er det helt nydelige åser, bare jordet med små trær imellom får å skille dem. Jeg gikk nettopp ut for å ta noen bilder og det er ganske varmt, kanskje som en veldig varm norsk sommer. Her har jeg fått en etasje for meg selv, med soverom, bad, do, kjøkken og en stue, nesten som å bo på hybel, men jeg må være en del oppe i øvre etasje og sosialisere» meg med familien. Den består av en mor, Judith og en far, Jhon. Judith er ganske hyggelig, prater masse, og fort. Hun er veldig ivrig på at jeg skal begynne å gjøre aktiviteter og har allerede planlagt masse for meg. Jhon har jeg faktisk ikke møtt ennå, får i går når jeg kom var han ute på jordene, oppe der hvor de har dyrene (de har dem ikke ved hjemmet, men i en gård lenger utpå landet. Og jeg var så trøtt så jeg la meg før han kom hjem. Jeg bor ett minutt fra busstoppet, og kanskje 15-20 min på sykkel til skolen. Har ikke sett så mye av selve lille byen min ennå men får vel gjort det i dag!

Jeg kom til Auckland for to dager siden, fredag, på morgningen, og da hadde jeg reist i over 30 timer, og var hyper og over trøtt. Jeg reiste med 3 andre nordmenn som var supre folk og vi lo masse hele vegen. I Auckland var vi en hel dag. Dær var ble vi delt inn i grupper, og vi fra norge kom sammen med Island. Vi fikk en gruppeleder som lærte oss basick om New Zealand, og ga oss en tour i byen. Det var tusen asiatikere i byen, det var liksom flere kinesere enn det er midt østen folk i Norge, den ene delen av byen var bare Kina og Korea og Japan tegn på bygningene, skikkelig kinatown!! Det var ikke noe særligt spessielt ved byen, men den var fin. På kvelden var det presentasjon av landene, hvor hvert land måtte lage noe (synge, sketsj,danse) for å representere landet sitt. Vi sang Ja vi elsker mens vi mimet den. Ingen lo, bare svenskene og danskene...hahahah!
Etterpå satt vi oss sammen med svenskene og hadde norske/svenske vitser mot hverandre, jeg kom ikke på noen bare, og svenskene tok litt råtta på nordmannen stakkar... utover kvelden begynte folk å drive med sport og spille volleyball og sånt, da gikk jeg bare å la meg for det er for galninger og gjøre fysisk aktivitet når man ikke har sover på hundre år!
Dagen etter reiste vi til vært vårt sted, og jeg var den eneste norske som skulle til sør øya. Jeg fløy helt ned til et sted som heter Timaru, med mellomlanding i Wellington, sammen med enfra Brazil, en fra Frankrike, en fra Thailand og en fra Argentina. (oj nå er det noen kuer rett borti her, de går å beiter løst på jordene).

Det har ikke kjedd så mye mere hit til, i dag skal jeg på heste løp, og så skal jeg hilse på to jenter som skal på skolen min...åhhh...jeg kan velge Japansk som et fag, gjett om ikke jeg skal det dah!!
skolen begynner på mandag så jeg gruer meg ganske til det, og uniformen er like stygg som jeg har fortalt fra før, jeg har ikke sko til den ennå så jeg får gå med mine kule all star så lenge....hehe de andre svarte er helt psyko stygge så det blir tøft for meg å gå med dem!!!! uuuuaaaaaaa!!!!
Savner dere alle...hoper dere har det bra og hoper det ikke er alt for stille etter meg!!!
JEG SAVNER NORGE (trodde aldri jeg kom til å si det i mitt liv men men)
STOR STOR KOS, GJØA!

7 kommentarer:

mor sa...

Hallo Gjøa,Så koselig å lese brevet ditt. Jeg sitter her og skriver på motivasjonsoppgaven min og nyhetene fra deg med bildene var et kjærkomment avbrekk. Vi har nå minus fire og snø så det ser ut til at vinteren har kommet til Oslo, men før helgen regnet det så jeg er ikke helt sikker, men krysser fingrene og håper det beste. Det er stille i huset etter at du dro, håper du fortsatt får fine dager og nyt varmen mens den er der.Masse klemmer Mor

Juliet. sa...

Gjøa, gærningen!
Japansk, herregud, jeg dør av misunnelse! Her har det vært storm og snø..
Nå er det bare tre dager til jeg blir 18! Det blir gøy, men det er jo ikke like mye liv rundt omkring uten deg, savner deg masse
- Peace fra Julie =)

Sigve sa...

Hei skrev akkurat en kommentar, så måtte jeg registrere meg og så mista jeg det jeg hadde skrevet.... Uansett jeg har lest siden din og sett bilder. Virker som om du allerede funnet deg delvis til rette der nede. Kult! Fikk du vært i byen i LA? Kult eller? Har du skype? HVis ikke skaff deg det så kan vi snakke på tlfon noen ganger. Nå er vel du på skolen selv om det bare er halv syv på søndag kveld her. HVa er tidsforskjellen? Er det kaldt i byen din? Hyggelig familie?
Snakkes gjøa!!!

Mor sa...

hallo igjen Gjøa, nå er du vel på skolen og vi venter spent på bildet av deg i skoleuniform!! Jeg skal lufte Caos og så legge meg. Det er fremdeles kaldt, minus 2 og snøen ligge fremdeles. Ha en god dag Mor

mor sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Charlotte og Martine sa...

Hei gjøa<3 det høres ut som du har det bra.. det er ikke så mye å savne her bare kalsdt og masse snø jeg misuner deg sykt jeg!:P håper du får det fint på skolen det gjør du sikkert så søt som du er:) tihi
det er litt stille etter deg assa de morsomme kommentarene dine mangler liksom<3
Håper du fortasatt har det bra
Savner deg
Klem Charlotte

Anonym sa...

GENIAL!