lørdag 16. februar 2008

Og hun koser seg i solen :P

Hei kjære venner og elskede familie!
Jeg ligger nå i hagen og soler meg mens jeg skriver til dere!
Jeg må innrømme at jeg har blitt litt brun, jeg har til og med fått fregne bart!! men det er jo bare sjarmerende!
Denne helgen har jeg vert på besøk til bestemoren min. Hun er en hyggelig sporty dame som bor en og en halv time i bil unna her, opp i fjellene i Waitaki Valley. Der bor hun alene i et hus og to hundre meter unna bor Onkelen min med partner og sønn. Dette er på mor siden av familien. De har gård med kuer og sauer og griser og selvfølgelig hester. Der oppe er det mere ørken landskap, det er udsedvanelig varmt om sommeren og ganske kaldt om vinteren, de har alltid snø i juli mnd. Lørdag morgen dro jeg opp i fjellene med onkelen og fetteren (han er ti år og ganske sjønn). Det var et engelsk ektepar og et fransk ektepar som var på gården. Dise er kamping turister og var der uten planlkagt i så fall var de med opp i fjellene. Vi dro opp får å se etter wannabes, det dyr på kanskje 60 -80 cm, som ser ut som kengeruer, de er som små kengeruer. Vi så ingen levende men jeg så en død en ( bilde). Bondene skyter dem ofte for å få ned anntallet, forde de spiser opp beite til sauene og kuene dems. Gården er enorm. De eiger lansdkapet helt opp til horisonten og enda lengre. Nermeste nabo er et par kilometer unna og de ser dem kanskje en eller to ganger i året, og det er klanskje for å sammarbeide om å ta inn dyrene!
Etter dette dro jeg ut på en liten miniridetur ut i haugene, det er veldig steinete og sånn så det er ikke så lett å ri her.etterpå bare tok jeg meg en liten tur opp i haugene på bneina, jeg gikk inne i den minste paddokken og det tok nesten to timer å gå rundt hele, drit stort!
Familien er helt herlig, ganske rare, inne hos onkelen og tanta hang det nakenbilder av dem, og bilder av tanta i «sexy» undertøy..hahahhhahahahahh jeg trodde jeg skulle le meg igjen... hun er jo ikke noe miss new zealand akuratt med flesket hengende ut hahahahahahah....første gang jeg opplever og komme inn til noen og ser nakenbilder av familien på kjøleskapet LÆTTIS!
Bestemoren er bare værdens søteste, kjempe snill og sporty! Går en time tur med vofsene sine hver morgen og så gikk hun til kirken, og så ut og ri og alle ting en kan tenke seg! Utrolig snill og omtenksom:) pluss hun lagde helt ok mat, brukte ikke micron så mye hahahaha
i dag har jeg ikke gjort noe annet enn å ligge ute og solt meg og bare kosa meg. Solen her er skikkelig sterk, hvis man bare er 5 minutter uten sol krem blir man helt tomato.
Hjaja ikke noe mer som har skjedd i helgen... det var en fin opplevelse, forhopentligvis blir det nhoo fest på meg neste helg :D:D det sakal bli kooos!!
hoper det går bra i norden, hoper dere ikke fryser vekk eller at dere ikke r alt får usynlige (MUAHAHAHAHHAHAHA)
kjempe glad i dere alle...
elsker dere med krem og sukker på!
Stor stor kos og mange mange klemmer :P

2 kommentarer:

Rolf-Erik sa...

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH.. det bilde med deg og det franske paret og han engelske og guttn.. fyy flaatte.. trodde jeg skulle le meg ihjeel ser ut som om du har lyst aa drepe alt rundt deg for du er saa forbanna!! hehee:D du ser ikke fornooyd ut!hahaha!! men men.. bra BESTA ikje bruker mikroen daa:P hahahah!::D jeg er solbrent paa ryggen.. ble det i dag paa stranden.. men bare noen fleker.. de flekkene jeg fikk til aa smoore meg paa ryggen gikk fint.. men der jeg ikje klarte det er det tomatroodt.. DET blir ikje fest paa meg neste helg for sooren:( fordi vi ska OPP til strandhuset IGJEN!! trodde eg skulle klikke naar han sa det.. men men.. for ligge paa stranden i 14 timer istedet:S!! ALEIINEEEEEE... snakkes :Dstor klem..!!

mor sa...

Hallo Gjøa,
Jeg skjønner at jeg må kjøpe kart over New Zealand for å følge med på hvor du farter. Jasså du skal på fest neste helg husk reglene da, for det hadde jo vært dumt å bli sendt hjem.
Brenner du bildene på cd slik at du ikke mister de hvis noe skjer med pc'en?
Jeg var hos Anne Kongshaug og Roar i helgen og hadde det kjempekoselig. Vi gikk på turer på beina der, rundt Porsgrunn er det ikke noe snø. Vi spiste god mat og drakk god vin så det var en flott start på vinterferien.
Resten skal brukes til skriving, lesing og forberedelse til praksisen som begynner om en uke. Både gleder og gruer meg, men det skal bli gøy å komme igang og ikke minst bli ferdig.
Huset sto og det var ganske rent etter helgens fest,og det er jo bra.
Det er kaldt om nettene nå, men spådd 10 plussgrader idag. Jeg skulle på skitur på Sollihøgda med
Marit fra spansken, men hun kunne ikke så det blir tur på beina her hjemme istedet, men før jeg dro så fikk jeg Andreas til å fikse skiene mine så nå er de klare. Jeg husker ikke sist jeg gikk på ski det er ganske ille. Det ser ikke ut som at jeg får muligheten til skiturer rett hjemmmefra iår.Men drar nok en dag til Sollihøgde selv om det ikke blir idag.
Ha det bra Gjøa oppfør deg skikkelig på skolen og hils til familien din. Masse klemmer fra Mor.