søndag 24. februar 2008

Hallo på do

HEI ALLLE GODE VENNER OG FAMILIE=)
Ja denne uken har det skjedd masse rart. I starten av forige uke var det swømme finale på skolen, huset mitt vant så det var drit kuuult!! det er ganske spesielt, får alle kommer i klær farget ettter husfargene.man har alle slaks ting, staffettter og vanlig rubnder, hopping og slangeløp, det er når alle holder hverandre, så må man svømme overt til andre siden av basenget. Det var utrolig gøy.
I helgen var jeg med noen venninner fra skolen, vi dro opp til elven (bilder) det var utroooligt digg, elven hadde en liten sving, så det var på en måte blitt dannet en liten strandkant, og rett på andre siden var det en liten klippe man kunne hope fra.
Etter vi dro til elven, dro vi hjemm til en av dem og hadde liten grill fest, utpå kvelden dro vi vidre til en annen fest. Det var utrolig kult å se «mannfolk». Hahahaha det var utrolig morsomt å komme seg ut fra huset får en stund. Det som er bra er at verts moren min kjenner familien til en av venninnene mine, så hun lar meg gå ut med dem.
På søndag hadde jeg AFS lunsj, jeg måtte fortelle om hva jeg hadde gjort i det siste, og jeg ble kjent med en annen AFS student i området, så det var jo greeeeeit!
På kvelden var det grillfest hjemme hos meg, med alle vennene til verts foreldrene mine. Får første gang var det goood mat:) heheh jeg fikk til og med en øl siden jeg ganske nesten er 18.
I dag hadde vi Athletics på skolen, hele skolen var ute på et stort sports sted, og det var utroooligt varmt, jeg kokte over! Det var ganske gøy, alle vas, som vanlig, kledd i husfargene deres eller med skrift over hele dem med navnet til huset! Det var alle slaks sprint, og hopp og kast av kule, discus og spyd. Så det var digg med litt sport ,hehehe.
Det er egentlig ikke mye mere å raportere, får nå. Men siden noen har ønsket det skal jeg forklare skolesystemet her nede på nytt, så skal jeg være snill å gjøre det på nytt!
Skolen har helt fra niende klasse til 2 vgs, som er siste året på skolen. Man er da delt inn i «hus», det er fire av dem, alle med hver sin farge, gibson: grønn, wilson er blå, fergueson er gul og burn er rød. Innen får husene er vi delt inn i mini house, som går fra en til fem, så jeg for eksemper er i gibson 5. hvert årstrinn har hver sitt hus eller rom man er i nor det er friminutt. I huset vår har vi et kjøkken et bad og en stue, så vi kan mekke god lundj og alt ting. Alle fagene er valgfrie, så man kan lage sin egen kombinasjon av fag, som passer en, det er derfor man ikke har klasser som man har i norge. Noen av timene har man med noen og de andre timene har man med noen andre, jeg syntes det er ganske kuli, så blir jeg kjent med flere folk og ikke bare folk fra «klassen» son som i norge.
Fagene jeg har er: art, japanese, matte engelsk og biologi. Jeg er utorlig fornøyd med det og lærerene er helt ok.
Jeg savner dere masse masse!
Hoper alt går bra i kulden, i dag var det 27 grader her, jeg koker over og er brun, det er diggere en diggest!
GIGA KOZ FRA MEEEEG<3

1 kommentar:

mor sa...

Hallo Gjøa,
godt jeg stakk innom siden din nå rett før avgang til Grefsen.
Glad du virker mer fornøyd nå enn forrige uke.
Her er det også varmt, men det holder seg rundt +10 i skyggen, men i sola er det nok nærmere +20 midt på dagen altså.
Sjekk mailen din jeg har sendt noen ord denne helgen. Ellers så må du ha en fin uke og kos deg.
Masse klemmer fra Mor